Saturday, October 22, 2005

Eliberare

Ati incercat vreodata sa va plimbati pe strada si sa fiti zambitor, dand dovada de siguranta de sine si jucandu-va raspunzand cu privirea tuturor celor care se uita la voi? Ati avea o netarmurita surpriza. Atata timp cat sentimentul este de eliberare, vor fi extrem de multe persoane care vor fi efectiv contrariate de aspectul vostru. Cei din jurul nostru nu se asteapta ca persoanele sa poata fi zambitoare si vesele. Poate la sfarsit de saptamana se mai schimba datele problemei, dar daca faceti ce am spus mai sus luni dimineata la prima ora, in metrou sau in trafic, in autobuz sau tramvai, veti avea surpriza de a observa cum oamenii fac ochii mari; unii chiar va privesc cu invidie sau ofteaza intorcand capul in alta parte.
Li se pare de neconceput. Nu le vine sa isi creada ochilor. Si totusi, pentru ca asa m-am simtit in cateva zile din saptamana care tocmai se incheie, am ramas si eu oarecum nedumerit. Ok, eu am problemele mele din cand in cand si stiu ca nu am in astfel de momente o fata care sa invite la discutii, dar chiar asa de putini sa fie cei care au o astfel de figura incat sa surprinda. Probabil ca da, iar asta este extrem de trist, inseamna ca din punct de vedere social inca suntem departe. Nu stiu cand vom reusi sa ne desprindem de ceea ce s-a intamplat in perioada comunista. Oamenii s-au eliberat de niste tensiuni, dar au continuat sa aiba anumite conceptii nelalocul lor si asta se rasfrange cel mai bine in felul in care se uita la persoanele necunoscute.

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.